Amazfit reklamuje urządzenie jako skierowane dla osób aktywnych fizycznie, które są jednocześnie „świadome parametrów ważnych dla zdrowia fizycznego oraz psychicznego”. Firma zwraca w ten sposób uwagę na znane już z modeli Cheetah i Balance autorskie rozwiązania Zepp Aura i Readiness. To pierwsze odczytuje za pośrednictwem zegarka dane biometryczne i w oparciu o te dane dostosowuje w czasie rzeczywistym dźwięki, tak aby zasypianie lub zrelaksowanie się nawet w ciągu dnia było prostsze i efektywniejsze.
Technologia Readiness tworzy w aplikacji Zepp kompleksowy raport, który przedstawia poziom wypoczynku w stustopniowej skali. Poziom ten obliczany jest w oparciu o m.in. tętno, stres, jakość snu oraz aktywność fizyczną z poprzedniego dnia.
Zepp Aura i Readiness wykorzystują w swoich obliczeniach Sztuczną Inteligencję. Ale korzyści z zaawansowanych algorytmów oferują także funkcje, które w Amazfit Active skierowane są do osób aktywnych fizycznie – Zepp Coach oraz Peak Beats.
Amazfit Active ma wyświetlacz HD AMOLED o przekątnej 1,75”, pokrywający aż 73 proc. frontu urządzenia. Ekran otrzymał także specjalną powłokę chroniącą przed odciskami palców. Użytkownicy mają dostęp do ponad 80 wzorów tarczy, mogą też tworzyć własne, na podstawie zdjęcia lub autorskich projektów.
Wg. zapewnień producenta jedno ładowanie baterii powinno zapewnić dwa tygodnie pracy, a w trybie oszczędzania – nawet miesiąc.
Amazfit Active po sparowaniu ze smartfonem umożliwia rozmowy telefoniczne, obsługuje asystenta Alexa, a w trybie 24/7 monitoruje m.in. tętno, poziom stresu, jakość snu czy saturację krwi.
Smartwatch został wyposażony w precyzyjny GPS, obsługuje 120 dyscyplin sportowych, umożliwia import plików z trasami, do tego jest wodoszczelny (5 ATM), a dane treningowe może przesyłać za pośrednictwem aplikacji Zepp do zewnętrznych platform: Apple Health, Adidas Runtastic, Google Fit, komoot, Relive i Strava.